(JARO 2020) 5. ročníky PePs

<< zpět

Týden od 8. června

Podívejte se na komentář k testu. U drtivé většiny lidí nebude klasifikace žádný problém. Hrstka těch, kteří se na všechno vykašlali, je si jistě vědoma, že známku nedostane.


Týden od 1. června

Extra prodloužená jízda pro ty, co ještě nevyplnili test. Posouvám deadline do úterní půlnoci (2. 6. 2020 23:59).


Týden od 25. května

Kdo ještě nevyplnil test, nechť tak učiní do 31. května. Pak budu pomalu ale jistě uzavírat klasifikaci.

A ještě jeden úkol:

Úkol z videa mi pošlete na: roman.mlejnek@prgcons.cz

Můžete to vyfotit mobilem, naskenovat, vytvořit přímo elektronicky v tabletu, jak je komu libo.


Týden od 18. května

Máme tu malý testík z toho, čím jsme se zabývali v koronavirové době.

Pokud byste chtěli i tento týden nasát nějaké informace, doporučuji třeba skvělou přednášku R. Bahbouha o Rosenthalově efektu a dokazování v psychologii.


Týden od 11. května

Tento týden něco o slavném stanfordském vězeňském experimentu. Podívejte se na video z kanálu Vsauce (anglicky), případně na rozhovor s P. Zimbardem v Hydeparku Civilizace (česky), případně některý z filmů natočených podle tohoto experimentu: Das Experiment nebo The Stanford Prison Experiment.


Týden od 4. května

Poslechněte si něco o kognitivní disonanci:

Najdete také třeba na Spotify.

Zamyslete se nad současnou koronavirovou epidemií ve vztahu k fenoménu kognitivní disonance a napište mi o tom přes dotazník.


Týden od 27. dubna

Budeme se zabývat sociální psychologií. Přečtěte si zatím:

Uvedení do sociální psychologie z knihy N. Hayesové:

A (anglicky) o jednom slavném experimentu z knížky Pavlov’s Dog (A. Hart-Davis):


Týden od 20. dubna

Něco tematického – o epidemiích. Doporučuji Vám knihu Malcolma Gladwella Bod Zlomu. Zde máte demoverzi (úvod a první kapitolu):


Týden od 13. dubna

Týden od 6. dubna

Přečtěte si, co moudrého se o hodnocení ve škole píše v knize Pedagogika pro učitele (Vališová, Kasíková a kol.):

Hezké Velikonoce!


Týden od 30. března

Minule jsme hovořili o myšlení, inteligenci a normálním rozdělení. Tento týden pro vás mám jen malý úkol: zamyslete se, jak byste známkovali, kdyby třeba děti v testu z hudební nauky měly takovéto výsledky:

Vodorovná osa ukazuje počet bodů v testu (maximum je 15), svislá osa ukazuje, kolik dětí dosáhlo daného výsledku (např. 13 bodů měly dvě děti). Všimněte si, že výsledky se podobají normálnímu rozdělení, Gaussově křivce. Jak byste rozdělili známky (jako ve škole, 1 až 5), aby to podle vás bylo spravedlivé? A proč? Zatím jen rozmýšlejte.


Týden od 23. března

Nejprve slíbený test z vývojové psychologie. Pozor, je strašně dlouhý a strašně těžký. Deadline je 31. března.

Test PK-PePs-COVID19-1: Vývojová psychologie

A pro tento týden:


Týden od 16. března

V karanténě se rozloučíme s vývojovou psychologií. Pro připomenutí se podívejte na video, které demonstruje Piagetovy experimenty týkající se vývoje myšlení. V popisu videa je vše souhrnně vysvětleno, tak pro případ, že jste na to úplně čirou náhodou chyběli, klikněte vpravo dole na logo a otevřte si to na YouTube.

Dále si přečtěte kratičký úryvek z knihy Pavla Říčana Cesta Životem, v němž se pojednává o rozhraní dětství a dospělosti.

Příští týden to uzavřeme online testem nebo něčím podobným a posuneme se k dalším tématům.

Ještě přidávám film Děti bez lásky, který jsme si pouštěli ve škole – zejména pro ty, kteří zrovna chyběli… 😉

<< zpět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *